Що мають право робити колектори

Що мають право робити колектори

Коли банк не може стягнути заборгованість за кредитом з недобросовісного клієнта, то залишається два виходи: подати на нього до суду або продати борг колекторському агентству. Перший шлях дуже довгий, затратний і за грошима, і за часом. Тому банки віддають перевагу способу одразу передавати борги колекторам. Тут і починаються проблеми: ані колектори, ані позичальники до кінця не знають своїх прав, керуючись у процесі повернення боргів емоціями. Що мають право робити колектори і як убезпечити себе від їх неправомірних дій, розкажемо у статті.

Хто такі колектори

Спочатку визначимо, хто такі колектори і які права вони мають. Колектор — це приватна особа, яка працює самостійно або ж є співробітником агентства. У обов’язки колектора входить повернення проблемної заборгованості законними методами. Ключове слово — законними.

Давайте розберемося, що вважається допустимим в роботі колектора. Отже, згідно з законодавством України, співробітники колекторського агентства мають право на:

  • Здійснення телефонних дзвінків боржнику тільки в робочий час, тобто з 7.00 до 20.00 у будні і з 80:00 до 21:00 у вихідні. У святкові дні дзвінки заборонені.
  • Ведення переписки, у тому числі електронної, СМС або ж поштової.
  • Стягувати майно неплатника нарівні з судовими приставами, але тільки за рішенням суду.

Багатьох боржників, які вже зіткнулись з проблемою стягнення боргу агентством, цікавить питання «Чи мають право колектори приходити додому?». Відповімо одразу: «Так, мають». Якщо позичальник не повертає борг після декількох телефонних дзвінків або листів, то колектори змушені прийти до неплатника та зустрітися з ним особисто. Проте такі зустрічі мають проходити в межах закону і не порушувати суспільний порядок та права громадян як з однієї, так і з іншої сторони.

Всім відомі випадки, коли колектори погрожували боржникам розправою або псування майна при особистих зустрічах. Але також варто сказати, що й самі позичальники нерідко нападали на колекторів зі зброєю.

Як боротися з колекторами

Незважаючи на те, що закон регламентує права колекторських агентств, багато збирачів заборгованості перевищують свої повноваження. Вони готові вдаватися до залякування, погроз, нападів на боржника і членів його родини. В такому випадку важливо не відповідати агресією, а поводитися в межах закону. Що потрібно робити, якщо колектори взялися за вас:

  1. Завжди записуйте телефонні розмови з колекторами. Це дуже важливо для подальшого звернення до суду або у правоохоронні органи. Фіксуйте час розмови, її тривалість. Якщо вам надійшов дзвінок з незнайомого номеру, одразу ж вмикайте запис і скажіть про це тому, хто телефонує.
  2. Дізнайтеся, хто вам телефонує. Попросіть колектора представитися, а також вимагайте докази того, що банк дійсно передав ваш борг саме цьому колекторському агентству. Для цього вимагайте назвати номер договору, назву банку и суму боргу. Якщо колектор відмовляється надати інформацію, кладіть слухавку і не ведіть більше перемовини.
  3. Якщо колектори приходять додому, кричать, погрожують, намагаються напасти на вас, записуйте все, що відбувається, на камеру мобільного телефону і терміново викликайте поліцію. Не відмовляйтеся писати заяву про напад, інакше ви не доведете, що такой випадок дійсно був.
  4. Колектор прийшов до вас на роботу і вимагає поговорити з ним прямо зараз? Сміливо викликайте поліцію та звертайтесь з позовом до суду на банк, який передав конфіденційну інформацію третім особам.
  5. Зберігайте всі листи, які вам висилають колектори поштою, в електронному вигляді або СМС. Якщо ви вирішите звернутися до суду, то листи можуть стати доказом взаємодії з колекторами.
  6. У деяких випадках колектори можуть погрожувати не тільки особисто боржнику, але і членам його родини. Якщо таке трапилось, одразу звертайтесь до поліції та вимагайте негайного розгляду. Тільки врахуйте, всі ваші звернення до правоохоронних органів мають бути задокументовані.
  7. У разі розповсюдження колекторами неправдивої інформації про вас особисто або членів вашої родини також звертайтеся до поліції і до суду. Зберіть скріншоти принизливих написів з соціальних мереж, зробіть фотографії, якщо вони з’явилися на стінах під’їзду. Ви можете залучити колекторів до адміністративної відповідальності та стягнути з агентства компенсацію моральної шкоди.

Запам’ятайте, чим краще ви знаєте свої права, тим складніше колекторам буде вплинути на вас. Не залишайте випадки незаконних дій з боку працівників агентств без уваги. При першому ж порушенні ваших прав звертайтесь до поліції.

Висновки

Діяльність колекторських агентств в Україні регламентується законом «Про колекторську діяльність», у якому прописані всі можливі способи стягнення заборгованості. Якщо дії колекторів порушують ваші права як людини і громадянина, то потрібно негайно звертатися до правоохоронних органів. Якщо ви вже стикнулися з колекторами, то запам’ятайте декілька простих правил:

  1. Завжди залишайтесь ввічливим та спокійним. Колектори можуть спеціально провокувати вас на грубість та агресію. Пам’ятайте, це лише маніпуляція, щоб вивести вас з себе.
  2. Записуйте всі телефонні розмови та особисті зустрічі, зберігайте переписку.
  3. При мінімальному порушенні прав викликайте поліцію та пишіть заяву. Пам’ятайте, якщо ви не написали заяву, значить, вашого звернення не було.
Рубрики:
Теги:
Отзывов (0)